loading...
هواشناسی به روز شهرستان ممسنی
اسحاق طاهرزاده بازدید : 112 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (0)
آب مایه حیات و تداوم زندگی ست . نگران از بی آبی ها هستیم. ابرها روز بروز بخیل تر می شوند و بدون قطره ای بارش از منطقه عبور می کنند ما هم با حسرت بدون هیچ اقدامی فقط با نگاه بدرقه شان می کنیم !
هر ازگاهی با هواپیما ، موادی از نمک های نقره بر سطحشان می پاشیم ولی با این ده دقیقه بارش ، خرجش به دخلش نمی ارزد وجوابگی امید بخشی از فردای بی آبی ها و تشنگی ها نیست .
از طرفی ، زمان فوران آتشفشانها و لحظه جلوه نمائی صاعقه ها دیدن دارد. ابرها در چنین لحظاتی بار الکتریکی خود را به شکل صاعقه و با رگه های نور بسیار شدید به طرف ماگمای در حال خروج و مخصوصاً به طرف دهانه آتشفشان پرتاب می کنند .
این ترفند و این تردستی طبیعت بر دانش امروزی بشر ، رمز و رازاست و علم ما متأسفانه هنوز به آن مرحله از تکامل نرسیده است که پی به علت بروز صاعقه ها بر فوران آتشفشانها ببریم و بدانیم که چرا این رگه های جرقه صاعقه ها بیشتر به دهانه آتشفشان در حال فوران اصابت می کند ؟! که اگر به این مورد مهم فیزیکی آشنا گردیم و علت این امر را کشف کنیم ، دوران نگرانی و دلهره از عدم بارندگی و خست ابرها به سر خواهد آمد و ابرها فرمانبردار مطلق ما در بارندگی ها خواهند شد و آنوقت معضل پیش روی کویر و بیابان زائی هم برای همیشه بر طرف و در هر گوشه از کویر لوت را که اراده کنیم به ابرها فرمان گسیل و بارش خواهیم داد.
اما رسیدن به این واقعه شیرین و بزرگ شرط دارد و شرطش اینست که پژوهشگری واقعیت نگر باشیم و دنیا و فیزیک آنرا همانگونه که هست بپذیریم.
مشکل کنونی اصحاب دانش و ناکامی های تحقیقاتی عصر حاضر تعصبات حراست از آموخته های قبلی «علوم وارداتی » و ضابطه دنباله روی از دانشمندان ماقبل است و اگر اندیشه آن دانشمند از واقعیت دور بوده ، سرسختانه و گاهی با عصبانیت حاضر به پذیرش نیستیم و با چوب اتهام شبه علم و القابی از این دست ، نو اندیشان را از خود دور می کنیم و اینچنین است تکراری به دور خود می چرخیم.
کُره زمین دارای نیروی مهم جاذبه الکتریکی ست که این نیرو باعث جذب الکتریسته سطح و پیرامون زمین مانند الکتریسیته ابرها و انتقال آنها به درون زمین می شود.
انتقال پرتابی الکتریسیته ابرها به زمین ، صاعقه است و صاعقه فقط به نقاطی از زمین که جاذبه الکتریکی بالائی داشته باشد برخورد می کند .
بار الکتریکی یا الکتریسیته ابرها ، تجمع الکترونهاست و این الکترونها هم دارای بار منفی هستند.
در فیزیک این جهان ، ذرات خواهان جذب به سوی متضادشان هستند بنابراین الکترونهای منفی «الکتریسیته » هم تمایل شدید دارند تا به متضاد خود یعنی پوزیترونهای مثبت برسند و جایگاه پوزیترونهای مثبت هم ستاره ضد ماده درون زمین است اینجاست که سطح و پوسته زمین الکتریسیته خواه می شود و سیم های اِرت صاعقه گیرها و چاههای اِرت صنعت برق تعریف خودشان راپیدا میکنند .
در نیروی جاذبه الکتریکی کُره زمین و در رسیدن الکترونهای منفی سطح زمین به پوزیترونهای مثبت درون زمین ، وسیله انتقال و حمل « سیم برق ـ سیم اِرت » لازم است که این وسیله باید هادی و رسانای جریان الکتریکی باشد و ضریب هدایت الکتریکی مطلوبی داشته باشد که پوسته جامد زمین بواسطه داشتن نوع ترکیبات تشکیل دهنده خود ، نقش واسطه حمل یا نقش سیم برق انتقال دهنده الکتریسیته سطح زمین به اعماق زمین را داراست حال هر چه ترکیبات سازنده پوسته منطقه ای رسانا تر باشد آن منطقه دارای جاذبه الکتریکی بیشتر و بخاطر قدرت بیشتر تخلیه بار الکتریکی ابرها ، بالاترین سرانه بارندگی ها را خواهد داشت .
آتشفشان ، سوپاپ فشار مذاب درون زمین است .وقتی که فشار مذاب بالا رود ، این مذاب که ماگما نام دارد ازروزنه ای به سطح زمین راه پیدا کرده و فوران می کند.
ماگمای مذاب ، رسانائی مطلوبی در انتقال جریان الکتریکی دارد و چون در لحظه فوران ، این ماگما به صورت پیوسته از زیر پوسته جامد به سطح زمین روانه می گردد ، مانند سیم اِرت به قطر و ضخامت دهانه آتشفشان ، دهانه آتشفشان را به اعماق و مرکز زمین اتصال الکتریکی می دهد یا می توانیم اینگونه بگوئیم و اینگونه تصور کنیم که در لحظه فوران آتشفشان ، روزنه آتشفشان چاه اِرت ژرفی به اعماق زمین است که سیم اِرت این چاه ، ماگمای در حال فوران آن است.
به همین علت این فوران آتشفشان دارای نیروی فوق العاده قوی جاذبه الکتریکی ست که باعث می شود ابرهای پیرامون به سوی دهانه فوران تجمع و بار الکتریکی خود را به صورت صاعقه سمت و سوی آن پرتاب نمایند و باعث بارندگی گردند.
نتیجه :
پرتاب صاعقه ها بر دهانه آتشفشان در حال فوران ثابت می کند
که :
1 ـ جهان با آنچه تاکنون از علوم وارداتی آموخته ایم مغایرت دارد...دنیا ، دنیای تضاد است والفبای فیزیک هم تضاد ذرات می باشد .
2 ـ با نگاهی به این فرایند طبیعت و از همین کانال و با اطمینان خاطر ، پروژه باران زائی ابرها را شروع کنیم و بدانیم اگر شرایط مطلوب تخلیه بار الکتریکی ابرها را در منطقه ای فراهم آوریم ، بارش های در خور توجه ای خواهیم داشت مثلاً اگر در ارتفاعات سرشاخه های سدها با پوشش مثلاً توری فلزی و به هم متصل کردن آنها صاعقه گیر بسازیم و کابل اِرت این صاعقه گیرها را به چاه اِرت پائین دامنه وصل کنیم ، بارندگی بسیار رضایت بخشی بوجود خواهد آمد و مهمتر اینکه با این روش می توانیم چهره مناطق کویری و بیابانی را عوض کنیم یعنی اگر در مناطق کویری چنین صاعقه گیر هائی بسازیم و سیم اِرت آنها را دهها کیلومتر دور تر و در مناطق خوش آب و هوا که دارای جاذبه الکتریکی بالائی ست به چاه اِرت وصل کنیم ، این منطقه مُرده کویری سرسبز و زنده خواهد شد.
احمد فتحی مدیر وبلاگ « اسرار ناب هستی »
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
پیشبینی سه روزه هوای نورآباد